FAQ Zorgverleners

Hier vind je de meest gestelde vragen voor zorgverleners.

  • Waar in Nederland biedt Duobus opdrachten aan?

    Er staan vele duizenden opdrachten in heel Nederland op Duobus.

  • Wat voor soort opdrachten staan er op Duobus?

    Momenteel vooral opdrachten voor verzorgenden en verpleegkundigen. Zowel extra- als intramuraal.

  • Wat kan ik nog meer met Duobus?

    Naast het vinden van opdrachten in heel Nederland biedt Duobus je nog veel meer. Veel van je bedrijfsvoering wordt geautomatiseerd zoals het sluiten van (model)overeenkomsten en de facturatie. Ook worden er automatisch tevredenheidsenquêtes gehouden bij cliënten, opdrachtgevers en zzp’ers met wie je hebt samengewerkt. Je kan allerlei bijscholing volgen op Duobus via ons unieke adaptieve digitale scholingsplatform en onderhoudt je eigen profielpagina waarmee jij je kan profileren richting opdrachtgevers. 

  • Wat zijn de kosten als ik mij aanmeld bij Duobus?

    Aanmelden bij Duobus is gratis. Veel opdrachtgevers werken met gecontroleerde documenten als eis. Dit zijn documenten als je ID-bewijs en diploma’s die Duobus bij je aan huis scant en in het systeem upload. Zo weten opdrachtgevers zeker dat de documenten kloppen en bij jou als zzp’er horen. Het aan huis laten scannen van je documenten kost € 36,- en dit zijn de enige kosten die je als zzp'er op Duobus maakt.

  • Hoe kan ik me aanmelden bij Duobus?

  • Wat heb ik nodig om mij bij Duobus aan te melden?

    Je kan je via de website aanmelden via deze link: https://www.duobus.nl/register/type:business. Na aanmelding kan je inloggen en je profiel verder vullen. We vragen onder andere naar je KvK-nummer, IBAN en je kan je bijscholingscertificaten uploaden. 

  • Is werken via Duobus conform de wet DBA?

    Via Duobus werken kan uitstekend conform de wet DBA maar je moet je wel aan bepaalde spelregels houden zoals het werken met een modelovereenkomst en je houden aan hetgeen in deze overeenkomst staat.

  • Werkt Duobus met goedgekeurde modelovereenkomsten?

    Duobus is een online platform dat zowel zzp’ers als opdrachtgevers faciliteert en samenbrengt. Duobus sluit geen overeenkomsten af met jou als zzp’er dat doen de opdrachtgevers. We hebben zelf een goedgekeurde modelovereenkomst opgesteld en veel opdrachtgevers gebruiken deze ook op het platform. Het staat opdrachtgevers echter vrij om zelf een overeenkomst te kiezen en dit hoeft niet perse een goedgekeurde modelovereenkomst te zijn. 
    Voor dat je een opdracht overeenkomt moet je de bijbehorende opdrachtovereenkomst goedkeuren. Boven aan de eerste pagina kan je lezen of dit een goedgekeurde overeenkomst is of niet.

  • Wanneer en hoe kan ik contact opnemen met Duobus?

    Je kan ons een e-mail sturen via info@duobus.nl. We antwoorden altijd binnen 24 uur.

  • Hoe vind ik opdrachten in mijn regio?

    Je kan op de opdrachtpagina een straal in kilometers vanaf je woonplaats instellen. Je krijg dan alle opdrachten te zien binnen die straal.

    Bij je profielpagina en e-mailinstellingen kan je vervolgens instellen hoe vaak je via de mail geattendeerd wilt worden op nieuwe opdrachten. Dit kan 1 keer per week tot aan ieder uur.

  • Hoe kan ik reageren op opdrachten?

    Dit kan op verschillende manieren. De meest gebruikelijke is door een bod uit te brengen op de opdrachten die je wilt doen. De opdrachtgever kan vervolgens je bod accepteren waarna je meer informatie ontvangt over de opdracht. Deze manier van bieden is waarschijnlijk wat anders dan je gewend bent maar draagt wel enorm bij aan je eigen ondernemerschap voor de Belastingdienst. Je bepaald zo helemaal je eigen tarief immers. 
    Ook is het mogelijk om gelijk ingepland te worden voor een door jou bepaald tarief als je dit aangeeft.

  • Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat nu?

    Via deze link kan je ze weer opvragen https://www.duobus.nl/resetpass

  • Wat kan ik met de herstelcodes die ik per brief ontvangen heb?

    Met de herstelcodes kan je inloggen wanneer je je telefoon kwijt bent geraakt en hierop geen code kan ontvangen. Elke code is 1 keer geldig en elk jaar krijg je een nieuwe reeks er post. Bewaar ze goed en op een veilige plek.

  • Hoe verstuur ik facturen met Duobus?

    De standaard instelling is dat dit automatisch gebeurd in verzamelfacturen eenmaal per week. Op je profielpagina kan je dit ook uitzetten als je dit liever handmatig doet. Daarnaast kan je in Duobus gemakkelijk ook zelf facturen aanmaken bijvoorbeeld voor opdrachten buiten Duobus om. Zou heb je al je facturen overzichtelijk op één plek.

  • Hoe snel wordt een factuur betaald?

    Dit ligt aan de opdrachtgever die de factuur dient te betalen. Sommigen hanteren de vervaltermijn uit jouw factuur, anderen betalen bijvoorbeeld standaard na 2 weken of 30 dagen. 

    Het is mogelijk om binnen Duobus je facturen binnen 24 uur betaald te krijgen. Ga hiervoor naar https://www.duobus.nl/factoring (nadat je bent ingelogd).

  • Hoe werkt factoring en het binnen 24 uur betaald krijgen?

    Duobus faciliteert een koppeling met FreelanceFactoring. Facturen die je via Duobus laat maken kunnen direct naar FreelanceFactoring worden verstuurd. Je kunt  per opdrachtgever aangeven of je dit wilt. Schakelt je Factoring in voor een opdrachtgever, dan komt het IBAN nummer en een tekstregel van FreelanceFactoring vanaf dat moment op nieuwe facturen, en wordt de factuur naar FreelanceFactoring opgestuurd. De opdrachtgever blijft de factuur ook binnen Duobus ontvangen.

    FreelanceFactoring betaalt jou het factuurbedrag, minus de factoringkosten (4,5%) binnen 1 werkdag. De opdrachtgever betaalt na de eigen gangbare betalingstermijn FreelanceFactoring.

  • Hoe werkt de 'Affiliate' optie?

    Bij Duobus kan je als zzp'er andere zzp'ers en opdrachtgevers aanbrengen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk zzp'ers in je omgeving aan te raden om te registreren op Duobus, en zou je opdrachtgevers waarmee je werkt kunnen vragen gebruik te maken van Duobus.

    Opdrachtgevers en zzp'ers die je binnen brengt leveren geld op. Je krijgt 10% van de inkomsten die deze gebruikers opleveren in Duobus.

    Om er voor te zorgen dat bekend is welke gebruikers via u zijn binnen gekomen, moet je ze een speciale link sturen waarop zij registreren. De link vind je bij het tabblad 'mijn profiel'

  • Wat biedt Duobus op het gebied van bijscholingen?

    In samenwerking met scholingsaanbieders is er een groot en bijzonder aanbod van (deels) digitale scholingen via ons unieke adaptieve scholingsplatform. Meer weten? https://www.duobus.nl/cursussen

  • Waar vind ik jullie scholingsaanbod?

    Een overzicht van de scholingen die Duobus aanbiedt staat op de volgende link: https://www.duobus.nl/cursussen

  • Zijn de scholingen geaccrediteerd bij V&VN?

    Alle aangeboden zorgscholingen zij geaccrediteerd bij V&VN en worden na afronding automatisch bijgeschreven en je kwaliteitsregister.

  • Worden behaalde certificaten automatisch in mijn kwaliteitsregister van V&VN gezet?

    Ja zeker. Alle scholingen zijn geaccrediteerd en na afronding worden de certificaten geüpload naar jouw kwaliteitsregister.

  • Wat moet ik doen als ik ziek ben en niet kan werken?

    Naast misschien de huisarts bellen contact op nemen met de opdrachtgever en zelf voor vervanging zorgen.

  • Hoe werkt het inscannen van documenten aan huis?

    • Een koerier van logistiek bedrijf Dynalogic komt in het door jou opgegeven tijdvak met een scankoffer op het door jou opgegeven adres.
    • De koerier vraagt om je identiteitsbewijs ter controle.
    • De koerier vraagt om alle documenten die je hebt aangevinkt in deze afspraak en zal deze scannen.
    • Je zet een handtekening ter bevestiging.
    • De koerier vertrekt weer. Na ongeveer 1 werkdag zullen de documenten in Duobus zijn verwerkt!

  • Geven jullie ook trainingen in het gebruik van Duobus?

    Ja we geven regelmatig trainingen door heel Nederland heen. Houdt hiervoor onze Facebookapagina of Linkedin in de gaten.

  • Waar vind ik handleidingen voor het gebruik van Duobus?

    Na inloggen rechts bovenin op elke pagina. Klik op het ? 

    Directe link: https://www.duobus.nl/help