FAQ Zorgorganisaties

Hier vind je de meest gestelde vragen voor zorgorganisaties.

  • Ik zoek tijdelijk personeel. Kan Duobus helpen?

    Ja zeker. We hebben een groot bestand aan zzp'ers in heel Nederland. Middels het online platform is het zoeken en vinden van zzp'ers gemakkelijk en snel.

  • Wanneer en hoe kan ik contact opnemen met Duobus?

    Je kan ons een e-mail sturen via info@duobus.nl. We antwoorden altijd binnen 24 uur.

  • Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat nu?

    Via deze link kan je ze weer opvragen https://www.duobus.nl/resetpass

  • Wat kan ik met de herstelcodes die ik per brief ontvangen heb?

    Met de herstelcodes kan je inloggen wanneer je je telefoon kwijt bent geraakt en hierop geen code kan ontvangen. Elke code is 1 keer geldig en elk jaar krijg je een nieuwe reeks er post. Bewaar ze goed en op een veilige plek.

  • Wat zijn de kosten van Duobus voor mij als opdrachtgever?

    Er zijn drie keuzes met betrekking tot de kosten, een keuze is op elk moment aan te passen aan de voordeligste. De kosten zijn a) 0,50 cent per uur dat de zzp’er werkt of b) 2,- euro per geplaatste opdracht of c) 3,- euro per succesvolle opdracht.

    De genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

  • Is werken via Duobus conform de wet DBA?

    Via Duobus werken kan uitstekend conform de wet DBA maar je moet je wel aan bepaalde spelregels houden zoals het werken met een modelovereenkomst en je houden aan hetgeen in deze overeenkomst staat.

  • Werkt Duobus met goedgekeurde modelovereenkomsten?

    Duobus is een online platform dat zowel zzp’ers als opdrachtgevers faciliteert en samenbrengt. Duobus sluit geen overeenkomsten af met jou als zzp’er dat doen de opdrachtgevers. We hebben zelf een goedgekeurde modelovereenkomst opgesteld en veel opdrachtgevers gebruiken deze ook op het platform. Het staat opdrachtgevers echter vrij om zelf een overeenkomst te kiezen en dit hoeft niet perse een goedgekeurde modelovereenkomst te zijn. 
    Voor dat je een opdracht overeenkomt moet je de bijbehorende opdrachtovereenkomst goedkeuren. Boven aan de eerste pagina kan je lezen of dit een goedgekeurde overeenkomst is of niet.

  • Wat biedt Duobus op het gebied van bijscholingen?

    In samenwerking met scholingsaanbieders is er een groot en bijzonder aanbod van (deels) digitale scholingen via ons unieke adaptieve scholingsplatform. Meer weten? https://www.duobus.nl/cursussen

  • Waar vind ik jullie scholingsaanbod?

    Een overzicht van de scholingen die Duobus aanbiedt staat op de volgende link: https://www.duobus.nl/cursussen

  • Zijn de scholingen geaccrediteerd bij V&VN?

    Alle aangeboden zorgscholingen zij geaccrediteerd bij V&VN en worden na afronding automatisch bijgeschreven en je kwaliteitsregister.

  • Hoe werkt het inscannen van documenten aan huis?

    • Een koerier van logistiek bedrijf Dynalogic komt in het door jou opgegeven tijdvak met een scankoffer op het door jou opgegeven adres.
    • De koerier vraagt om je identiteitsbewijs ter controle.
    • De koerier vraagt om alle documenten die je hebt aangevinkt in deze afspraak en zal deze scannen.
    • Je zet een handtekening ter bevestiging.
    • De koerier vertrekt weer. Na ongeveer 1 werkdag zullen de documenten in Duobus zijn verwerkt!

  • Geven jullie ook trainingen in het gebruik van Duobus?

    Ja we geven regelmatig trainingen voor zzp’ers door heel Nederland heen. Houdt hiervoor onze Facebookpagina of Linkedin in de gaten. 

    Trainingen aan kantoorpersoneel van organisaties geven we op afspraak op locatie.

  • Waar vind ik handleidingen voor het gebruik van Duobus?

    Na inloggen rechts bovenin op elke pagina. Klik op het ? 

    Directe link: https://www.duobus.nl/help

  • Heeft Duobus ook een planningstool voor medewerkers?

    Nog niet maar we zijn druk bezig deze te ontwikkelen. Neem voor meer informatie gerust contact met ons op.