Achteraf wijzigen

In juni 2018 is de nieuwe module Achteraf wijzigen in Duobus online gezet.

Opmerking: De meest volledige handleiding is op de volgende link te lezen: https://www.duobus.nl/Achteraf_wijzigen.pdf

Doel

  1. Nadat een opdracht is overeengekomen, moeten de tijd en tarief aangepast kunnen worden, bijvoorbeeld doordat de planning is gewijzigd, of dat de zorg eerder afloopt.
  2. Opdrachten die in het verleden buiten Duobus om overeengekomen zijn, moeten in Duobus gezet kunnen worden.
  3. Opdrachten waarbij de exacte duur vooraf nog niet duidelijk is, moeten pas gefactureerd worden na een wijziging
Overeenstemming
  • Wijzigen worden altijd in de vorm van een verzoek verstuurd, waarop de andere partij het verzoek kan accepteren of weigeren. Pas na een acceptatie worden de wijzigingen doorgevoerd.
  • Verzoeken kunnen door zowel de opdrachtgever als zzp'er worden gemaakt.
  • Het annuleren van een opdracht is nu onderdeel van een wijzigingsverzoek, zodat er voor beide partijen duidelijkheid is.
Indicatieve tijden
Opdrachten waarvan van te voren niet duidelijk is hoe lang deze precies duren, bijvoorbeeld routes, kunnen door de opdrachtgever gemarkeerd worden.
  • De zzp'er ziet voordat hij reageert op de opdracht, dat de tijden indicatief zijn
  • De opdracht wordt pas gefactureerd na een geaccepteerd wijzigingsverzoek
Termijn
Er kan tot 28 dagen in het verleden:
  • Een opdracht aangemaakt worden
  • Een opdracht overeengekomen worden
  • Een wijzigingsverzoek gemaakt worden
  • Een wijzigingsverzoek geaccepteerd worden
Wijzigingsverzoek maken
Een Wijzigingsverzoek kan gemaakt worden vanaf de volgende pagina's:
  • De kalender overzichten, klik op de betreffende opdracht en vervolgens onderin de popup op Wijzigingsverzoeken
  • Via de factuurpagina is de knop Wijzigingsverzoeken te vinden op diverse plaatsen


Vervolgens kan het verzoek gemaakt worden, hieronder is te zien welke invulvelden er zijn:



Openstaande verzoeken
De openstaande verzoeken zijn op 2 plaatsen te zien:
  • In de kalenderoverzichten, de opdracht heeft een blauwe kleur en een icoon (klok met pijltje):
       
  • De nieuwe pagina Wijzigingsverzoeken, te vinden op het Dashboard:
      

Wijzigingsverzoek bekijken




Conflict
Wanneer een verzoek wordt geweigerd door de andere partij, komt de opdracht op een conflict status te staan:
       
  • De opdracht kan dan niet automatisch gefactureerd worden
  • Het conflict is op te te lossen door te klikken op Conflict oplossen, of door een nieuw wijzigingsverzoek te doen die geaccepteerd wordt.