Automatische facturatie

In Duobus worden facturen volgens de standaardinstellingen automatisch voor je aangemaakt. Het systeem maakt 1 week na je laatste factuur, nieuwe facturen. Tijdens dit moment wordt er gekeken naar welke opdrachten er nog niet gefactureerd zijn en of deze op dat moment zijn afgerond. Is er op dat moment bijvoorbeeld nog een opdracht bezig, dan wordt deze meegenomen in de facturatieronde van de week erop.

Indien deze facturatierondes je niet goed uitkomen, bijvoorbeeld omdat je enkele dagen achter elkaar bij een cliënt zit en je vervolgens deze opdrachten bij elkaar wilt factureren, dan kan je dit uitschakelen.

Wanneer je dit uitschakelt, kan je zelf met één druk op de knop de facturen aanmaken. Dit kan je bijvoorbeeld 1 keer per week doen. Opdrachtgevers vinden het namelijk prettig als er niet al te veel facturen verschijnen die zij moeten verwerken. Ook als je automatisch factureren hebt ingeschakeld, kan je tussentijds de facturen aanmaken.

Instellen

De instellingen hiervoor vind je op de facturatiepagina (https://www.duobus.nl/invoices) ook te bereiken via 'Mijn profiel' en kies in het dropdown menu voor 'Facturen'



  • Klik op de tandwielknop, rechts bovenin de pagina. Het tandwiel kan de kleur geel of groen hebben. Groen betekent dat automatisch factureren is ingeschakeld. Bij geel is dit uitgeschakeld.
  • Klik op het tandwieltje en er verschijnt een pop-up waarin je de automatische facturatie kan in- of uitschakelen

  • Wanneer je opdrachten te factureren hebt, en je vind het een goed moment om de facturen aan te maken, dan kan je klikken op de knop naast het tandwiel: 'X items te factureren'. Je ziet in de knop al het aantal opdrachten.
  • Klik op deze knop en er verschijnt een pop-up. De ongefactureerde diensten zie je klaarstaan. Wanneer je op de groene knop 'Facturen maken' klikt worden de facturen direct aangemaakt.

  • Bij automatische facturatie zie je hier wanneer de volgende facturatieronde gepland staat. Door te klikken op de groene knop 'Facturen maken' worden de facturen aangemaakt en gaat er een nieuwe week in.


Vragen? Neem gerust contact op met Duobus Support via info@duobus.nl