Officiële documenten laten inscannen en uploaden

Je officiële documenten dienen op twee manieren op je account te komen:
1. Laten scannen aan huis door Dynalogic (ID controle, VOG, diploma).
2. Zelf uploaden van een aantal documenten.

Om dit op orde te maken kan je de volgende stappen doorlopen:

1. Laten scannen van je documenten door Dynalogic:

Via je dashboard kan je klikken op de snelkoppeling ‘Scanafspraak maken’.


Mocht je nog geen scantegoed hebben dan kan je die via iDeal aanschaffen. Automatisch opent dan onderstaand scherm alvorens je de scanafspraak kan inplannen.
\
Vervolgens kom je op de pagina waar je de scanafspraak kan inplannen.



Doorloop alle stappen.
Let op: bij de laatste stap controleer je alle gegevens. Helemaal onderaan die pagina kan je aanvinken dat je akkoord gaat met de voorwaarden om vervolgens te klikken op ‘Bevestigen’.


Nadat je hebt geklikt op 'Bevestigen' krijg je onderstaande pop-up te zien, pas dan is de afspraak ingepland.


Je kan op twee manieren controleren of de afspraak goed staat ingepland:

  • In de planning (Mijn profiel --> Planning) zie je op de gekozen datum het Dynalogic logo staan.
  • Je ontvangt twee bevestigingsmails: 1 van Dynalogic en 1 van Duobus.
2. Zelf uploaden van je andere officiële documenten

Op de scanpagina kan je klikken op ‘Officiële documenten' om je andere documenten dan ID-bewijs, VOG en diploma te uploaden.


Je kan hier ook komen via: https://www.duobus.nl/diploma of via Mijn profiel --> Gegevens --> Officiële documenten.

Er wordt op deze pagina het een en ander uitgelegd. Bijvoorbeeld over waarom sommige documenten niet zelf geüpload mogen worden. Een andere mogelijkheid is om via deze pagina een nieuwe VOG aan te vragen.

Onder het kopje ‘Zelf uploaden’ kan je de documenten die je wilt toevoegen uploaden.


Voor de meeste opdrachtgevers zijn vooral de volgende twee documenten van belang:
- Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
- Bewijs van lidmaatschap klachtencommissie

Een toelichting op de mogelijke documenten:

  • Bewijs van lidmaatschap klachtencommissie: iedere zorgaanbieder moet volgens de wet aangesloten zijn bij een erkende geschilleninstantie.
  • Verzekeringspolis beroepsaansprakelijkheid: opdrachtgevers verwachten dat je een beroepsaansprakelijkheid hebt met dekking op medisch handelen.
  • Verzekeringspolis bedrijfsaansprakelijkheid: deze verzekering gaat meestal over schade met een andere oorzaak dan dan de geleverde zorg die je beroepsmatig uitoefent. Denk aan schade aan spullen of letselschade, oftewel schade die je in de meeste beroepen zou kunnen veroorzaken. Dit is meestal geen verplichting van de opdrachtgever (maar wel goed om te hebben). Vaak is dit inbegrepen bij een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Het uploaden van de beroepsaansprakelijkheidsverzekering is voldoende.
  • Bewijs van inschrijving Kwaliteitsregister V&V: het verschilt per opdrachtgever of dit een vereiste is, neem bij twijfel contact op met de opdrachtgever.
  • Bankpas: de bankpas hoeft alleen geüpload te worden als je gebruik wilt maken van factoring https://www.duobus.nl/factoring
  • HKZ Keurmerk: ben je in het bezit van het HKZ Keurmerk dan kan je deze uploaden.
Duobus Support krijgt een melding dat er documenten zijn geüpload. Na controle worden ze als officieel goedgekeurde documenten toegevoegd aan je account.

Vragen? Neem gerust contact op met Duobus Support via info@duobus.nl