Teams, tarieven & contracten voor zzp'ers

Binnen Duobus zijn er 2 soorten teams. Een hoofdteam waarin alle zzp'ers komen waarvan via de biedfunctie een bod geaccepteerd is. Daarnaast kan een opdrachtgever er ook voor kiezen om zelf teams te formeren en deze teams te koppelen aan een of meerdere zorgvragen. Ook de hoofdteams kunnen gekoppeld worden aan een of meerdere zorgvragen en daar ook weer van verwijderd worden.



Het is voor een opdrachtgever mogelijk om met de zzp'ers in een team tariefafspraken te maken m.b.t. de specifieke zorgvraag waaraan het team gekoppeld wordt.



Wanneer een opdrachtgever jou in een team plaatst krijg je hiervan bericht op je dashboard (te zien aan de 2 in het rode rondje).



En een berichtje bij je notificaties, het belletje rechts bovenin. In de tab Berichten kan je zien dat je bent toegevoegd aan een team. Nadat je hebt geklikt op het bericht kan je door ‘Klik hier om uw tarieven te beheren’ naar de pagina ‘Tarieven & contracten’ gaan.



Ook kan je de teams waarin je zit, de contracten en de tariefafspraken bekijken via 'Mijn profiel' in het hoofdmenu bovenin elke pagina.



Er zijn 2 tabbladen: 'Tarieven' en 'Contracten'. We behandelen eerst de tarieven.


Tarieven

Bovenaan de pagina zie je gelijk een uitleg over de tarieven.




Tarieven zijn in te stellen op de volgende type opdrachten:

  • Diensten waarbij je als team zelf kan plannen.
  • Diensten binnen een team waarbij je je beschikbaarheid hebt opgegeven en opdrachtgevers je direct kunnen inplannen.
Voor elk team is het mogelijk een ander tarief in te stellen.

Je kan een tarief altijd weer aanpassen, de opdrachtgever moet dit dan wel eerst accepteren alvorens er gepland kan worden. Ook kan de opdrachtgever een eerder geaccepteerd tarief weigeren waarna je als zzp'er een nieuw voorstel kan doen. In onderstaand voorbeeld wordt er bij 2 teams nog om een tariefvoorstel gevraagd (te zien aan het uitroepteken in het blauwe rondje). Je kan dit invullen door op het pennetje te klikken. Bij drie teams dient de opdrachtgever het tarief nog goed te keuren en bij de groene betreft het een goedgekeurd tarief.




Contracten

Opdrachtgevers kunnen meerdere contracten hanteren voor verschillende zorgvragers. Maar omdat vaak eenzelfde contract gebruikt wordt, hoeft een contract maar één keer geaccepteerd te worden. Bij elke opdracht wordt automatisch dat contract gegenereerd en wanneer je biedt of ingepland wordt geaccepteerd en daarmee digitaal ondertekend.



Je kan nieuwe contracten op twee manieren tegenkomen. De eerste is via het bieden. Op de biedings-pagina zie je rechtsboven, indien een contract aanwezig is voor de opdracht, het contract. Je kunt erop klikken om het contract te bekijken en te accepteren of weigeren. Je ziet aan de groene of rode kleur rondom het contract of je dit contract reeds geaccepteerd of geweigerd hebt.



De tweede manier is via teams. Dit zijn situaties als:
  • Je komt in een team, welke al toegewezen is aan een zorgvrager met bijbehorend contract.
  • Een ander contract wordt toegewezen aan een zorgvrager.
  • Je team wordt toegewezen aan een nieuwe zorgvrager.
In deze gevallen krijg je een notificatie dat er een nieuw contract is die voor jou van toepassing is.



Al je contracten zie je staan bij het tabblad 'Contracten' in het 'Tarieven en contracten' menu.



Je kan je contracten altijd beheren op de ‘Tarieven en contracten pagina'. Bekijk de contracten en accepteer of weiger ze.



Vragen? Neem gerust contact op met Duobus Support via info@duobus.nl