Interview Palliatief Thuiszorg Nederland

maandag 9 maart 2020

Palliatief Thuiszorg Nederland, een recent gestarte organisatie die hard aan de weg timmert. In korte tijd hebben zij een grote groei mee mogen maken en daarvoor hadden zij een groot netwerk aan zelfstandige zorgverleners nodig. Tijd om hen in de spotlight te zetten!

“Mijn naam is Jose de Weerd en ik ben sinds oktober 2019 aan het werk bij Palliatief Thuiszorg Nederland. Mijn functie luidt ‘Operationeel Manager’, maar ik doe zoveel verschillende dingen. Ik bewaak de processen binnen de organisatie, optimaliseer waar nodig, bewaak de kwaliteit, ben verantwoordelijk voor de werving- en selectie, de communicatie en draai ook mee in de planning als dat nodig is. Kortom een hele brede functie en juist deze diversiteit vind ik zo leuk.

Palliatief Thuiszorg Nederland is een landelijke en snelgroeiende thuiszorgorganisatie. Wij zijn gespecialiseerd in de Palliatief Terminale Zorg en sinds oktober 2019 leveren wij ook reguliere wijkzorg. Wij streven er naar om vaste zorgverleners bij onze cliënten in te zetten, hierdoor kan ieder zoveel mogelijk zichzelf zijn.

Wij werken op dit moment uitsluitend met zelfstandige zorgverleners. Een vertrouwde groep gezichten voor elke cliënt vinden we erg belangrijk. De cliënt en zijn of haar naasten bevinden zich namelijk al in een zware periode en elke keer een ander gezicht maakt dat niet makkelijker. Dit betekent echter wel dat er per cliënt zo’n 5 zelfstandigen nodig zijn om 24 uurs zorg te kunnen bieden. Bovendien weten we in ons vak vaak niet hoeveel cliënten we in een bepaalde periode aangemeld krijgen. In de terminale zorg komen en gaan cliënten en ons doel is om dit voor deze mensen zo vredig mogelijk te maken. In de wijkzorg werken wij zowel met ZZP’ers als met medewerkers in loondienstverband.

Palliatief Thuiszorg Nederland is eigenlijk al vanaf de start van de organisatie aangesloten bij Duobus. De oprichters van de organisatie hadden namelijk in het verleden bij andere organisaties al gewerkt met het platform en vonden het een prettig systeem om mee te werken. Het platform staat bij ons 24/7 open op de desktop.

Persoonlijk vind ik het heel laagdrempelig voor zowel de zelfstandigen als voor de zorginstanties. Het is relatief goedkoop en borgt een stuk van de kwaliteit bij het werven van ZZP’ers. Zo kan ik inzien welke certificeringen ze hebben, welke specialisaties en of al hun papieren up-to-date zijn. Ook is het facturatiesysteem erg praktisch voor beide partijen. Wij kiezen er wel altijd voor om de ZZP’ers uit te nodigen voor een gesprek, maar ook contact leggen met de ZZP’ers maakt het platform erg eenvoudig.

Ik had voor mijn baan bij Palliatief Thuiszorg Nederland nog nooit gewerkt met Duobus, maar als beginnend gebruiker kon ik snel uit de voeten met het platform. Het is zeer gebruiksvriendelijk en als er iets is, krijg ik altijd iemand aan de lijn. Ze kunnen direct uitleggen waar ik iets kan vinden en dat vind ik erg prettig. Ook hebben we wel eens met hen gebeld over iets wat we misten op het platform en binnen een week was er een update. En ja hoor! Ons idee stond al online. In een woord ‘fantastisch!’ ”

Duobus Zorgnieuws (Webredactie)

Wij houden u op de hoogte over de ontwikkelingen in de markt.