4 tips om je te onderscheiden als zzp’er in de zorg!

maandag 20 maart 2023

Als zzp’er in de zorg heb je te maken met een markt waarin veel professionals actief zijn. Het daarom van belang dat jij laat zien wat je onderscheid ten opzichte van andere zelfstandige zorgverleners. Daarom geven wij je in dit artikel 4 tips om je te onderscheiden als zzp’er in de zorg!

1. Specialiseer jezelf
Een manier om je te onderscheiden als zelfstandige zorgverlener is door jezelf te specialiseren. Richt je bijvoorbeeld op een unieke doelgroep, zoals peuters, pubers of ouderen. Bovendien kun je je specialiseren in een specifieke aandoening, bijvoorbeeld diabetes of reuma. Door jezelf te specialiseren kun je jezelf profileren als een expert op dat gebied.

2. Zorg voor referenties
Als zelfstandige zorgverlener is het belangrijk dat je goede referenties hebt. Vraag daarom jouw klanten, collega’s of opdrachtgevers om referenties voor je te schrijven. Met behulp van deze referenties kun jij jezelf neerzetten als betrouwbaar en deskundig. Binnenkort kun je ook referenties toevoegen aan jouw profiel op Duobus!

3. Laat jezelf zien!
Een goede online profilering is van groot belang om jezelf te onderscheiden. Zorg voor een professionele website, waarop jij je voorstelt en meer vertelt over jouw dienstverlening. Is een hele website niks voor jou? Geen probleem! Ook op LinkedIn kun jij werken aan jouw online profilering. Zorg voor een verzorgd profiel en houd je ervaringen up-to-date. Vergeet natuurlijk niet de goede referenties ook te plaatsen op jouw LinkedIn-profiel.

4. Blijf jezelf ontwikkelen
Als laatste is het belangrijk dat jij jezelf blijft ontwikkelen als zzp’er in de zorg. Op Duobus vind je diverse klassikale scholingen en e-learnings die jou daarbij kunnen helpen. Bekijk gerust ons cursusaanbod en meld je aan voor één van onze scholingen.

Wil je meer weten over zzp’er in de zorg worden of wil je meer weten over de mogelijkheden op Duobus? Neem gerust contact met ons op.

Duobus Zorgnieuws (Webredactie)

Wij houden u op de hoogte over de ontwikkelingen in de markt.